Všeobecné obchodní podmínky společnosti CargoAgent s.r.o.

I. Úvodní ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti mezi společností CargoAgent s.r.o., IČ: 23579269, se sídlem v Praze, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném v Praze oddíl C, vložka 429534.

  • (dále jen „Zprostředkovatel“), a zákazníky využívajícími služeb Zprostředkovatele (dále jen „Objednatel“).
  • Zprostředkovatel působí jako obchodní zástupce/zprostředkovatel přepravních služeb v oblasti silniční nákladní dopravy a sjednává přepravy zásilek pro Objednatele prostřednictvím třetích osob – smluvních dopravců.
  • Uzavřením objednávky přepravy Objednatel stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s jejich zněním.


II. Předmět plnění

  • Zprostředkovatel se zavazuje zajistit pro Objednatele přepravu zásilky na základě jeho objednávky, a to prostřednictvím smluvního dopravce.
  • Zprostředkovatel odpovídá za řádný výběr dopravce, nikoliv za samotné provedení přepravy. Za průběh a výsledky přepravy odpovídá přímo dopravce dle platných právních předpisů a přepravních podmínek.
  • Objednatel je povinen poskytnout Zprostředkovateli úplné a pravdivé informace o zásilce, včetně rozměrů, hmotnosti, obsahu, zvláštních podmínek přepravy (ADR, teplotní režim apod.) a termínu doručení.


III. Uzavření smlouvy o zprostředkování

  • Smluvní vztah mezi Zprostředkovatelem a Objednatelem vzniká potvrzením objednávky ze strany Zprostředkovatele, a to elektronicky (e-mailem) nebo jinou dohodnutou formou.
  • Potvrzená objednávka je závazná pro obě strany.
  • Změny nebo zrušení objednávky ze strany Objednatele je možné pouze po dohodě se Zprostředkovatelem a mohou být zpoplatněny stornopoplatkem dle čl. VI.


IV. Cena a platební podmínky

  • Cena přepravy je stanovena individuálně na základě poptávky Objednatele a potvrzena v objednávce.
  • Zprostředkovatel je oprávněn požadovat platbu předem, případně poskytovat odloženou splatnost dle dohody.
  • Faktury jsou splatné do [ 14 ] kalendářních dnů od data vystavení, není-li dohodnuto jinak.
  • V případě prodlení s úhradou má Zprostředkovatel právo účtovat úrok z prodlení ve výši stanovené občanským zákoníkem a pozastavit další poskytování služeb.


V. Povinnosti a odpovědnost

  • Zprostředkovatel odpovídá za výběr dopravce s odpovídající licencí a pojištěním odpovědnosti.
  • Za škody vzniklé na zásilce během přepravy odpovídá dopravce dle Úmluvy CMR a příslušných právních předpisů.
  • Objednatel je povinen zásilku řádně zabalit a označit tak, aby byla způsobilá k přepravě.
  • Objednatel odpovídá za škody způsobené nepravdivými nebo neúplnými údaji o zásilce.


VI. Storno podmínk

  • Objednatel je oprávněn zrušit objednávku bez poplatku nejpozději [ 24 hodin ] před plánovaným nakládkovým termínem.
  • Při zrušení objednávky v kratší době než [ 24 hodin ] před nakládkou je Zprostředkovatel oprávněn účtovat storno poplatek až do výše 100 % sjednané ceny přepravy.


VII. Ochrana osobních údajů

  • Zprostředkovatel zpracovává osobní údaje Objednatele v souladu s Nařízením GDPR a pouze pro účely plnění smlouvy a vedení účetnictví.
  • Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou dostupné na webových stránkách Zprostředkovatele.


VIII. Závěrečná ustanovení

  • Právní vztahy neupravené těmito VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem.
  • Zprostředkovatel je oprávněn tyto VOP měnit; nové znění je účinné zveřejněním na webových stránkách.
  • Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1.9.2025

Zásady ochrany osobních údajů

CargoAgent s.r.o.

  • Tyto Zásady ochrany osobních údajů popisují, jak společnost CargoAgent s.r.o., IČ: 23579269, se sídlem v Praze, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném v Praze, oddíl C, vložka 429534 (dále jen „Společnost“), zpracovává osobní údaje svých zákazníků, dodavatelů a návštěvníků webových stránek www.cargoagent.cz.
  • Společnost je správcem osobních údajů ve smyslu Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR).
  • Ochranu osobních údajů bereme vážně a dbáme na to, aby byly zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy.


2. Jaké osobní údaje zpracováváme

Zpracováváme pouze ty údaje, které nám sami poskytnete, a to zejména:

  • Jméno a příjmení
  • Název společnosti a IČ / DIČ
  • Kontaktní údaje (telefon, e-mail, adresa)
  • Fakturační a dodací adresa
  • Údaje o zásilce (hmotnost, rozměry, obsah, specifické požadavky)
  • Údaje z komunikace (e-maily, zprávy, záznamy o poptávkách a objednávkách)


3. Účel zpracování osobních údajů

Vaše osobní údaje zpracováváme za účelem:

  • Uzavření a plnění smlouvy – zajištění zprostředkování přepravy.
  • Fakturace a vedení účetnictví – splnění zákonných povinností.
  • Komunikace se zákazníky – vyřízení poptávek a poskytování zákaznické podpory.
  • Ochrana právních nároků – vymáhání pohledávek, řešení reklamací.
  • Marketingové účely – zasílání obchodních sdělení.


4. Právní základ zpracování

Osobní údaje zpracováváme na základě:

  • Plnění smlouvy dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR
  • Splnění právní povinnosti dle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR
  • Oprávněného zájmu dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR (např. ochrana našich práv a majetku)
  • Souhlasu dle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR (u marketingu)


5. Doba uchování údajů

  • Údaje zpracovávané na základě smlouvy uchováváme po dobu jejího trvání a 5 let od jejího ukončení.
  • Účetní doklady uchováváme dle zákona po dobu 10 let.
  • Údaje pro marketingové účely uchováváme do odvolání souhlasu.


6. Předávání údajů třetím osobám

Vaše údaje můžeme předat:

  • Smluvním dopravcům – pouze v rozsahu nutném k provedení přepravy.
  • Poskytovatelům IT a účetních služeb – z důvodu provozu webu a plnění zákonných povinností.
  • Orgánům veřejné moci – pokud to ukládá zákon.

Veškeré třetí strany, kterým údaje předáváme, jsou smluvně vázány k ochraně těchto údajů.



7. Vaše práva

Máte právo:

  • na přístup k osobním údajům,
  • na opravu nepřesných údajů,
  • na výmaz („právo být zapomenut“),
  • na omezení zpracování,
  • na přenositelnost údajů,
  • na vznést námitku proti zpracování,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).


8. Zabezpečení údajů

Vaše údaje chráníme pomocí technických a organizačních opatření, aby nedošlo k jejich zneužití, ztrátě či neoprávněnému přístupu.



9. Cookie

Naše webové stránky mohou používat soubory cookies pro zajištění správné funkčnosti a analýzu návštěvnosti. Podrobnosti naleznete v Zásadách používání cookies.



10. Kontakt na správce údajů

CargoAgent s.r.o.
E-mail: info@cargoagent.cz



11. Závěrečná ustanovení

Tyto zásady mohou být aktualizovány. Aktuální verze je vždy zveřejněna na našich webových stránkách.
Účinnost od: 1.9.2025